Różne firmy mają potrzebę zdalnej komunikacji z klientami. Należą do nich duże sklepy z elektroniką. Starając się przyciągnąć klientów, instalują innowacyjne kioski. Ich funkcjonalność jest różna: od zbierania informacji o klientach w procesie ich identyfikacji, po realizację projektów komercyjnych i przeprowadzanie transakcji płatniczych.
Rodzaje innowacyjnych kiosków
Ukraiński rynek nowoczesnych rozwiązań technologicznych oferuje sześć opcji urządzeń:
1. Płatnicze, reprezentujące kiosk do wygodnych i szybkich usług płatniczych. Jest wyposażony w dwa ekrany, kamerę i działa przez całą dobę. Jeden z ekranów służy do wymiany informacji z klientem, a drugi do anonsowania akcji znajdujących się w centrum handlowym, w którym zainstalowane jest urządzenie. Podczas pracy z tym urządzeniem klienci mogą wybrać język, w którym będą dostarczane informacje. Ta metoda płatności obsługuje obecnie większość struktur, w tym banki, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej i inne agencje rządowe.
2. Kioski identyfikacyjne posiadają pełny zestaw urządzeń do autoryzacji użytkowników, w tym skanery umożliwiające pobranie odcisków palców i kopii paszportu, a także urządzenie, które może zweryfikować autentyczność podpisu klienta. Są używane, jeśli chcesz potwierdzić tożsamość konsumenta.
3. Tablice informacyjne wykorzystywane w systemach transportu miejskiego. Takie kioski są wyposażone w ekran dotykowy, który wyświetla harmonogram transportu publicznego, wskazane przystanki, zmiany w trasach i czasy przyjazdu.
4. Kiosk dla turystów. Działanie tego urządzenia opiera się na specjalnym oprogramowaniu zaprojektowanym do budowy trasy ruchu. Takie urządzenia są szczególnie popularne wśród odwiedzających. Za pomocą narzędzia do planowania podróży będą mogli opracować dogodne wycieczki w publicznych środkach transportu na danej trasie.
5. Kiosk do automatyzacji i zarządzania procesami HR pozwala uprościć pracę z personelem i obniżyć koszty według tego punktu. Przeznaczony jest do różnych operacji personelu, w tym do przyjmowania zwolnień lekarskich i może przystosować się do niepełnosprawnych klientów.
6. Wielofunkcyjny kiosk - urządzenie, w którym połączono funkcje płatności i identyfikacji. Dzięki tej funkcji są one skonfigurowane tak, aby transakcje płatnicze były bezpieczne i wygodne dla użytkowników.