Dzień dobry, szanowani zwiedzający strony internetowej VENSYS! Dziś w naszym artykule rozmowa pójdzie o uszkodzeniach POS-terminalów - wskutek czego oni powstają? co konkretnie się psuje? jak tego uniknąć? ile kosztuje remont drogiego sprzętu? i na ile jest "dobra" gwarancja na ten produkt?
Pierwsze pytanie, które zazwyczaj zadają konsumenci : "Które części terminali łamią się i dlaczego?” Odpowiem wam w ten sposób: połamać się może absolutnie każda detal wszystko zależy od tego na ile troskliwie będziecie obchodzić się z tym sprzętem i na ile dokładnie wzorować się reguły eksploatacji. Jak twierdzą fachowcy naszego serwisowego centrum najczęściej dzwonią z powodu popsucia następnych detali POS-terminali: zasilacze, czytniki kart, płyty główne, ekrany kontaktowe.
Łamią się te części z różnych przyczyn, zaczynając od skoków elektryczności i kończąc tumiwisizmem. Żeby uniknąć tych problemów, warto przed samą sprzedażą, dokładnie przekonsultować klientów o tym jak należy zachowywać się z techniką,trzeba nabyć regularny blok zasilania i ustalić kontrolę nad tamtym, jak współpracownicy zachowują się ze sprzętem. Na przykład, bardzo często ludzie poprostu zalewają terminale herbatą, kawą, sokiem i innymi płynami co doprowadziło do ich uszkodzenia. Wskutek "zalania" powstaje jeszcze jeden problem - karaluchy, których przyciągają lepkie i ciepłe miejsca, zwłaszcza to dotyczy restauracji i kawiarni - zakładów, gdzie jest kuchnia. Jak by śmiesznie nie brzmiało, lecz ci malutcy wrogowie techniki wydzielają pewny płyn który nadżera drukowane płace (druty,przewody), co może doprowadzić do pełnego uszkodzenia detalu i wymuszonego kupna nowego. Również dość często psują się same ekrany dotykowe przez to, że naciskają na nich nie palcami a kulkowymi rączkami i innymi biurowymi narzędziami.
Spytacie, jak często łamią się te albo inne detale i na ilie często? Na tyle,na ilie pozwala ludzkie głupstwo, ponieważ w istocie swojej terminale są przeznaczone na trwały termin eksploatacji, lecz dzięki brawym pracownikom przemysłu sprzedaży ich żywotność jest znacznie zmniejszona. Ale co z tego?! Przecież zawsze powinno być wyjście, w naszym wypadku to - cały rok Bezpłatnego serwu. Ale czy jest to skuteczne gwarancji, jak się wydaje? Wiele osób uważają ją za rozwiązanie wszystkich problemów, chociaż to daleko nie prawda. Gwarancyjna obsługa rozprzestrzenia się tylko na te wypadki, kiedy terminal wyszedł z ustroju z za fabrycznego braku a nie z winy kolejnego mądrali tego, co sprubował dźgnąć w monitor zaostrzonym ołówkiem. Więc gwarancja to - nie panaceum.Odremontować POS-terminal nie jest tanią przyjemnością. Koszt usług serwisowych centrów waha się od 150 zł za sam remont + opłata za detale i powyżej! Więc jeśli chcecie zaoszczędzić czas i pieniążek - troskliwie zachowujcie się ze sprzętem handliowym, przecież ono znacznie upraszcza wam życie.