IFA 2016: w drodze do następnej najlepszej marki
Targi IFA w Berlinie to wiodące na świecie targi elektroniki użytkowej i sprzętu gospodarstwa domowego. To największe targi różnorodnych produktów, jakie widzieliśmy do tej pory – od sprzętu telewizyjnego, audio i inteligentnych domów, po smartfony, galanterię, druki w 3D, urządzenia z zakresu motoryzacji, robotyki, telekomunikacji i IT. Od hurtowego sprzętu elektronicznego po małe urządzenia dostępne w sprzedaży detalicznej.
IFA oferuje ekscytujący wachlarz innowacji, usług i aplikacji.Targi IFA są zawsze silnym impulsem dla rynków międzynarodowych . Nie tylko dlatego,że IFA jest najważniejszym wystawcą na świecie pod względem zamówień (ostatni rok przyniósł ponad 4,35 mld euro w zamówieniach), ale również dlatego, iż jest główną platformą dla handlu i przyszłości przemysłu przed głównym sezonem sprzedaży w okresie Bożego Narodzenia. Żadne inne targi na całym świecie nie gromadzą tak wielu dystrybutorów, odbiorców, przedstawicieli przemysłu i mediów z całego świata o tak idealnej porze roku.
Targi IFA 2016 były jak zwykle przepełnione. Z roku na rok stają się coraz większe. Można było zauważyć wzrost, zarówno liczby turystów, jak i terenów wystawowych. W 2016 roku IFA zaprezentowała nowe przestrzenie wystawiennicze, uruchomiono IFA Global Markets, odbył się wspólny weekend IFA i ISTAF. Na IFA TecWatch zareprezentowano wizje naukowców, start-upy, roboty i wszystko, co związane z wirtualną rzeczywistością.
IFA Global Markets: nowość B2B
Aby jeszcze być bliżej zaawansowanej technologii i nowych produktów dostępnych dla zwiedzających, IFA po raz pierwszy w tym roku otworzyła nowy dodatkowy obszar poza terenami wystawowymi ExpoCenter City - na dworcu kolejowym w Berlinie. IFA Global Markets 2016 to przeznaczona wyłącznie dla profesjonalnych zwiedzających centralna platforma handlowa dla kupujących i sprzedawców, skupiająca dostawców, producentów komponentów, OEM i ODM z potencjalnymi klientami i partnerami w branży CE oraz sprzętu AGD.
Ponad 300 wystawców, w tym z Chin, Danii, Niemczech, Francji, Japonii, Korei, Austrii, Polski, Słowenii, Tajwanu i Turcji zaprezentowało swoje najnowsze produkty i usługi w przestrzeni wystawienniczej o wielkości 10,000sqm, w tym takie firmy, jak LG Electronics i Zerotech, wiodący producent dronów.
Aby odwiedzający mieli ułatwiony dostęp do targów, IFA - w ramach IFA Global Markets - zaoferowała przemieszczanie się różnymi trasami, a także bezpłatny brunch. Autobusy IFA odjeżdżały z terenów wystawowych oraz z lotniska Tegel do wybranych hotelów w Berlinie.
Bilet IFA "gość handlowy" to bilet, który dawał dostęp do IFA Global Markets, który otworzono w dniach 4 - 6 września w godzinach 10:00 – 6:00 PM i 7 września w godzinach 10:00 – 4:00 PM. Odwiedzających targi, którzy chcieli wyłącznie uczestniczyć w IFA Global Markets, mogli zarejestrować się bezpłatnie, online z wyprzedzeniem lub na miejscu.
Dr Christian Göke, CEO Messe Berlin: "Rosnąca liczba innowacji i produktów na IFA skłoniły nas do stworzenia w tym roku dodatkowej przestrzeni wystawienniczej poza ExpoCenter City - Targi IFA 2016 były największe w swej historii."
Jens Heithecker, Dyrektor IFA: "Pełen zakres cyfrowego świata zjeżdża się co roku do Berlina. Impreza IFA jest wyjątkowa pod względem skali i jakości, to największe na świecie międzynarodowe targi..."
Inteligentny dom: nowa wystawa
Ponad 40 wystawców z 15 krajów zaprezentowało swoje najnowsze produkty, usługi i rozwiązania dla inteligentnego domu w nowej przestrzeni wystawienniczej w Hali 6.2 o wielkości 3,000sqm. Ponadto, technologie dla inteligentnych domów były reprezentowane przez 150 partnerów, wśród których znalazły się najważniejsze światowe marki i główni wystawcy.
Szczyt IFA: to wszystko o przyszłości
Z hasłem "Badanie społeczeństwa cyfrowego", Eksperci pokazali najnowsze osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji, robotyki, rzeczywistości wirtualnej na szczycie IFA (5 i 6 września) - innymi słowy, mądra i inteligentna sieć to świat teraźniejszy i przyszły.
Szczyt IFA odbył się w CityCube w Berlinie w dniu 5 września 2016 roku. Otwierała go Axelle Lemaire, Minister Stanu ds rozwoju cyfrowego we Francji.
Rynek w Niemczech w pierwszej połowie roku
Sektor elektroniki użytkowej zamknął się w pierwszej połowie 2016 roku ze spadkiem o 2,3 procent i znacznie poprawił wynik w pierwszym kwartale (-6,6%). W elektronice, w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku znacznie wzrosła sprzedaż w obszarze telewizorów. Wzrost o 4,1 procent (1,9 mld euro i 3,3 mln sztuk) jest wynikiem ściśle związanym z mistrzostwami w piłce nożnej Euro 2016.
Pozytywne wyniki zostały zaobserwowane dla dużych i małych urządzeń elektrycznych. Duże urządzenia elektroniczne odnotowały wzrost o 3,7 procent w pierwszej połowie, podczas gdy małe urządzenia elektroniczne odnotowały wzrost sprzedaży o 3,8 procent. "IFA dają impuls dla rynków krajowych i międzynarodowych. W 2016 roku oczekujemy stabilnych zarobków na poziomie ubiegłorocznym dla produktów elektroniki użytkowej. W odniesieniu do urządzeń gospodarstwa domowego, IFA będzie nadal wspierać pozytywny trend zakupów dużych i małych urządzeń elektronicznych ", mówił Hans-Joachim Kamp, Przewodniczący IFA, organizator GFU Consumer & Home Electronics GmbH. "Pionierskie, ciekawe trendy, rozwój i innowacje zawsze były w centrum uwagi na targach IFA. Impreza pozostaje pionierem w udanym rozwoju biznesu, przekonując zareprezentowanymi produktami", dodał Kamp.
IFA TecWatch
Ponad 70 nowych firm i 100 firm, instytucji badawczych, uniwersytetów i stowarzyszeń pokazały przyszły kierunek technologii na targach IFA 2016. W Wystawowej Hali 11,1 o powierzchmi 3,000sqm IFA TecWatch zorganizowała "wymianę idei" dla rynków jutra, zaprezentowała innowacje oraz najnowsze rozwiązania produktowe ze wszystkich dziedzin elektroniki użytkowej i domowej. Forum TecWatch wzbogaciło wystawę fascynującymi wykładami, panelami dyskusyjnymi i prezentacjami.
Młodzi przedsiębiorcy mają stałe miejsce w IFA TecWatch Hall. Już po raz trzeci, Bundesverband Niemieckie Startups e.V.is w ścisłej współpracy z organizatorami IFA zorganizowało pięć ekscytujących dni tematycznych, tak zwanych "dni start-upów". Każdy z pięciu dni przeznaczony był dla grup młodych przedsiębiorców prezentujących swoje pomysły na produkty. Ponadto każdego popołudnia, twórcy reprezentowali swoje technologie i koncepcje marketingowe na scenie Forum TecWatch. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy odwiedzić stronę www.ifa-startupdays.de